Derde graad – vijfde en zesde leerjaar
Omschrijving
De eigenheid van de combinatie van Latijn met Wiskunde ligt op de eerste plaats in de hoge graad van formele vorming die door beide componenten wordt nagestreefd. Via de taal en het getal worden de leerlingen op bijzondere wijze geoefend in abstract en logisch denken, in de vaardigheid om te structureren en tot besluiten te komen. Door de sequentiële opbouw (het vorige moet je kennen om aan het volgende te beginnen) van zowel Latijn als wiskunde, stelt de studierichting hoge eisen aan het geheugen en vereist ze de bereidheid en het doorzettingsvermogen om de vroeger opgedane kennis voortdurend te onderhouden.
LESSENTABEL LATIJN-WISKUNDE | ||
VAK | LATIJN-WISKUNDE | |
5de | 6de | |
Basisvorming en specifiek gedeelte | ||
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Biologie | 1 | 1 |
Chemie | 1 | 1 |
Engels | 2 | 2 |
Frans | 3 | 3 |
Fysica | 1 | 1 |
Geschiedenis | 2 | 2 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Latijn | 4 | 4 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Nederlands | 4 | 4 |
Wiskunde | 6 | 6 |
Complementair gedeelte | ||
Esthetica | 1 | 1 |
1 extra lesuur chemie en fysica of BZW wiskunde |
2 | 2 |
32 | 32 |
* Leerlingen Latijn – Wiskunde kiezen voor
– begeleid zelfstandig werk wiskunde (2u)
– wetenschappen (+1u fysica en +1u chemie)