- Meerwaarde ‘voor de ontwikkeling’ van de jongere:
- Werken aan mediawijsheid.
- Werken aan logisch en flexibel redeneren, en dus aan de 21ste-eeuwse vaardigheden waarmee onze jongeren moeten leren jongleren.
- Meerwaarde ‘in de klas’:
- Als didactisch middel, bijvoorbeeld presenteren, digitale leeromgeving, simulaties, meetinstrumenten, aansturen van apparatuur, teken- en rekensoftware e.a.
- Als hulp bij differentiatie en het werken op maat voor elke leerling.
- Als ondersteunende software voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften.
- Als hulp bij evalueren, vastleggen en inzichtelijk maken van leerresultaten, feedback op maat geven.
- Bij toekomstige nieuwe werkvormen via education technology.
- Meerwaarde thuis:
- Demofilms of lessen thuis bekijken zodat er tijd vrijkomt om moeilijkere delen van de leerstof uitvoeriger in de klas te behandelen. (blended learning en flipped classroom)
- Thuis samenwerken aan oefeningen met andere leerlingen de fysieke afstand is geen beperking meer.
- Delen van de leerstof kunnen thuis opnieuw bekeken worden waardoor leerlingen thuis beter kunnen oefenen en zo het eigen leerproces kunnen sturen.