Derde graad – vijfde en zesde leerjaar
Omschrijving
De combinatie van een verbaal-literaire component met een exact-wetenschappelijke staat borg voor een evenwichtige algemene vorming. De exacte denktraining zal een weerslag hebben op het nadenken over taalverschijnselen. Anderzijds zal een verhoogde taalvaardigheid bijdragen tot het juist waarnemen van de werkelijkheid en het vlotter verwoorden van die waarnemingen.
Een grondige kennis van vreemde talen zal de wetenschappelijke literatuur in andere talen toegankelijk maken en internationale wetenschappelijke contacten bevorderen, wat interessant is met het oog op de zelfstandige vordering in een wetenschappelijke studierichting van het hoger onderwijs.
Leerlingprofiel
De richting Moderne Talen-Wetenschappen is geschikt voor leerlingen
- die belangstelling hebben voor talen én voor exacte wetenschappen
- die beschikken over het nodige abstracte denkvermogen én het talent voor doorgedreven taalstudie
- die op het einde van de tweede graad een goed resultaat behaalden voor talen.
LESSENTABEL MODERNE TALEN-WETENSCHAPPEN | ||
VAK | MODERNE TALEN-WETENSCHAPPEN | |
5de | 6de | |
Basisvorming en specifiek gedeelte | ||
Aardrijkskunde | 2 | 2 |
Biologie | 2 | 2 |
Chemie | 2 | 2 |
Duits | 2 | 2 |
Engels | 3 | 3 |
Frans | 4 | 4 |
Fysica | 2 | 2 |
Geschiedenis | 2 | 2 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Nederlands | 4 | 4 |
Wiskunde | 4 | 4 |
Complementair gedeelte | ||
Esthetica | 1 | 1 |
32 | 32 |